Με ποια κριτήρια να αγοράσω την πρώτη μου κιθάρα;

Πώς να επιλέξω την πρώτη μου κιθάρα;

Πώς να επιλέξω την πρώτη μου κιθάρα;

Λόγο ότι για τους  περισσότερους θα είναι η πρώτη τους επαφή με το όργανο, πρέπει να είναι αρκετά προσεκτικοί με την αγορά του.

Ανεξαρτήτως λοιπόν τα μουσικά τους γούστα καλό είναι το πρώτο κριτήριο επιλογής να είναι το πόσο σας βολεύει η κιθάρα όταν την κρατάτε (είτε είστε σε καθιστή στάση παιξίματος είτε είστε σε όρθια στάση παιξίματος).  Δεν είναι αντικειμενικό το τι βολεύει τον κάθε άνθρωπο, για κάποιους ένας τύπος κιθάρας μπορεί να είναι αρκετά βολικός ενώ για κάποιους άλλους όχι!

Αν έχετε την ευκαιρία να δοκιμάσετε την κιθάρα πριν την αγοράσετε, τότε ακόμα και αν δεν γνωρίζετε τίποτα από παίχτικης και μουσικής άποψης καλό είναι να τοποθετήσετε τα χέρια σας επάνω της και να δείτε αν η κιθάρα ταιριάζει σε σχέση με τον σωματότυπό σας! Αν όχι απλά δοκιμάστε μια άλλη.

Το δεύτερο κριτήριο είναι ο ήχος που παράγει το εκάστοτε όργανο, και αυτό είναι μια πάρα πολύ υποκειμενική έννοια. Έχει μεγάλο ρόλο το τι θέλει ο κάθε ένας να ακούσει, ας πούμε ότι έχουμε βρει την κιθάρα που μας βολεύει, ο ήχος όμως που παράγει μας αρέσει; Για όσους ξέρουν να παίζουν κάποια πράγματα μπορούν να κάτσουν και να την ακούσουν παίζοντας κάποια μελωδία ή συγχορδία. Υπάρχει όμως και η περίπτωση που ο υποψήφιος αγοραστής δεν γνωρίζει να παίξει κάτι. Δεν υπάρχει πρόβλημα!! Μπορείτε να ζητήσετε να έρθει μαζί σας ένας φίλος που γνωρίζει κιθάρα, έστω και λίγο ή να ζητήσετε από τον υπάλληλο του καταστήματος να παίξει κάτι ώστε να ακούσετε το μουσικό όργανο που είστε έτοιμοι να αγοράσετε. Αν πρόκειται λοιπόν για μια ακουστική κιθάρα ή ηλεκτροακουστική, αυτό που θα ακούσετε είναι αποτέλεσμα του ίδιου του οργάνου.

Προσοχή θέλει όμως όταν πάμε να ακούσουμε μια ηλεκτρική κιθάρα σε συνδυασμό με τον ενισχυτή, διότι σε αυτή την περίπτωση ο ήχος του οργάνου παράγεται από τον ενισχυτή. Φυσικά παίζει ρόλο και το μουσικό όργανο στο αποτέλεσμα του ήχου αλλά σε αυτό το σημείο πρέπει να κάνουμε σωστή επιλογή του ενισχυτή. Καλό είναι να ρωτήσουμε και τον πωλητή  του καταστήματος ποιόν ενισχυτή θα μας πρότεινε για την συγκεκριμένη κιθάρα! Δοκιμάζοντας λοιπόν μια ποικιλία από ενισχυτές, μπορούμε ευκολά να καταλήξουμε σε μια καλή επιλογή του πρώτου μας εξοπλισμού.

Αφού έχουμε κάνει πλέον μια αξιόλογη αγορά της πρώτης μας κιθάρας, πρέπει να ζητήσουμε από εκεί που την αγοράσαμε να μας κάνουν κάποιες ρυθμίσεις πριν την παραλάβουμε όπως το action (την απόσταση των χορδών από την ταστιέρα) και το intonation.

You may also like ...

0

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *